Skip to content

chyba wracam

6 lipca 2013

Po dwóch miesiącach niemal ciągłej pracy w terenie (z przerwami na naukę i jazdę PKP), po nieudanym związku, na schyłku kolejnego etapu życia kończącego się wrześniową obroną magisterską – wracam tu znów. Bogatsza o wiele nowych doświadczeń, pełna cynizmu, buntu i bólu. Tak to już jest ze złymi doświadczeniami, że się ich świadomie nie wybiera.

Podczas ostatnich dni mojego pobytu w stacji ornitologicznej jedno jedyne samotne popołudnie postanowiłam poświęcić na oglądanie filmu. Jak się skupisz to możliwe, że na chwilkę zniknie ci sprzed oczu widok osoby, na której do wczoraj ci zależało, obściskującej się z nowym partnerem poznanym i poderwanym w knajpie w czasie, kiedy ty w pocie czoła pracowałeś nad samorozwojem prowadząc poważne badania w rezerwacie. Tak więc akcja Krolla wciągnęła mnie istotnie, ale nie aż tak, żeby nie usłyszeć, że coś uderzyło w okno. Reakcja była dość szybka, znajomy huk. Wybiegłam na zewnątrz, żeby szukać ptaka po kolizji szybą. Podlot muchołówki leżał pod oknem zziajany, otumaniony, ale żywy. Z takim ptakiem to nigdy nie wiadomo, czy umrze za dziesięć minut, za dwa dni, czy może przeżyje. Ten przez chwilę siedział na moich udach w bezruchu z rozwartym dziobem, po czym kiedy przestałam go obserwować próbując zadzwonić, zwiał w krzaki kulejąc i podpierając się skrzydłem. Opowiadam wam o tym dlatego, bo teraz jestem zupełnie jak ten ptak. Z zaburzoną percepcją potykam się o najmniejszą gałąź, szukam rzeczy, które okazują się być w pobliżu, robię to co mam do zrobienia, ale bez przekonania i emocji, uciekam. Uciekam gorączkowo, żeby przeżyć. Takie rzeczy dzieją się z człowiekiem kiedy da się drugiemu wszystko co ma się najlepszego a on nagle znika, przepada. Jestem tym zmęczona. A już tak długo nie dawałam się nabrać. Na szczęście jest lato, zieleń ładuje mi baterie.

From → od siebie

Dodaj komentarz

Skomentuj

