Skip to content

len/leń

9 września 2010

Chyba nic tak dobrze nie robi na jelita jak szklaneczka płynu o barwie i konsystencji nasienia, zaaplikowana doustnie w porach wieczornych. Mielony len. Samo zdrowie, mówię wam.

Jestem zła. W zasadzie z dwóch powodów. Pierwszy to taki, że cholernie boli mnie policzek. Trzy dni temu zacisnęłam na nim niezamierzenie zęby, leciała krew i takie tam. Jak to zwykle bywa, ugryzłam się kilka razy w to samo miejsce. Pewnie dlatego nie chce się zagoić. Nie mogę się śmiać i pić gorącej kawy. W takim przypadku nawet najpyszniejsze smakołyki sprawiają, że chce się człowiekowi drzeć. Jakby nie było to ich wina – pośrednio wywołały ból, jaki można zakwalifikować razem z tym odczuwanym kiedy w filmie dzieje się coś dramatycznego i zakochani nie mogą być razem – właśnie wtedy chce się płakać. Jeszcze nigdy nie dokuczał mi aż tak ubytek w śluzówce jamy ustnej.

Po drugie drażni mnie, kiedy dorośli ludzie pokazują, że świetnie pamiętają jak było w przedszkolu. Niemożność dogadania się w sprawach błahych z najbliższymi doprowadza mnie czasem do szału. Niby każdy tak ma, ale ja mam wrażenie, że w moim życiu nic nie jest normalnie.

Siateczka śródplazmatyczna jest zbiorem cystern i kanalików zamkniętych błoną obecnych prawie we wszystkich komórkach eukariotycznych. Zastanawiam się, jak wygląda cysterna bez błony. Czy nadal jest cysterną czy rozjechanym plackiem? A kanalik? Kanalik = mała rurka. Więc mała rurka zamknięta (otoczona) błoną jest już rurką z dwoma błonami. Chodzi o to, że kanalik nie istnieje bez materiału, który go otacza z prostej przyczyny: bo to ten materiał właśnie jest kanalikiem, a nie to co go wypełnia. Nie wiem, czy czasem autor nie robi mnie w konia, ale z pewnością już za późno na takie skomplikowane czytadła. To właśnie przykład jak człowiek potrafi komplikować sobie życie z braku innego zajęcia. Śmiejcie się, w ten sposób pewnie powstała filozofia. [pozwolę sobie na zakończenie przedszkolnym akcentem, ale nawet mądrzy ludzie czasem śmieją się z twojej starej. Twoja stara jest tak gruba, że nie może swobodnie dyfundować przez błonę!]

From → od siebie

2 komentarze
  1. Ryczka permalink

    Myślę, że rozkmina o kanaliku jest trochę przesadzona ;p i bardzo proszę nie przygryzać policzka przez jakiś tydzień, masz pewne obowiązki związane z piciem piwa i dyskusją na temat „dlaczego się zjebało” 🙂

  2. wytłumacz mi jak wygląda kanalik bez otoczki, bo nie mogłam przez to spać… ;/ a z policzkiem coraz gorzej, aż mnie węzeł chłonny boli.

Skomentuj

