Skip to content

co ważka ma wspólnego z Kamasutrą?

16 sierpnia 2010

No właśnie, co? Nasz doktor z zoologii zakładał, że student na pewno wie. Toteż mimo ciszy nie pomógł znaleźć odpowiedzi na to rzucone z zaskoczenia pytanie. Kilka możliwych odpowiedzi:

A)    ważka ma giętki odwłok

B)     zna wiele pozycji

C)    często je zmienia

D)    lubi siadać w kwiecie lotosu

Znając autora nie chodziło o żadną z nich (a jeśli już, to wszystkie są poprawne, ale stanowią tylko część wywodu). Swoją drogą niezły to temat na pracę. Łączy w sobie wątki biologiczne jak i kulturowe, historyczne, etyczne. Dałby szanse na rozwinięcie lirycznych skrzydeł takiemu studentowi, co nie lubi korzystać tylko z atlasów i kluczy do oznaczania owadów.

Teraz mam okazję obserwować ważki kilka godzin dziennie i jakoś nic głębszego nie przychodzi mi do głowy w temacie powyższego porównania. Ostatnie dwa tygodnie minęły w jakiejś dziwnej stagnacji. Ten tydzień będzie podobny, jeszcze cztery dni praktyk. Niestety moją radość przyćmi ból macicy, ale na pewno nie całkowicie. Z tegoż powodu mam zamiar napić się w piątek piwa. Później jeszcze jakiś czas poświęcę lenistwu, nim nadejdzie moment sięgnięcia po książki. Wtedy też nastanie panika i zrodzi się gniew spowodowany czynnikiem genetycznym. Egzaminem znaczy.

Z reguły nie wypowiadam się na tematy polityczne. Teraz jednak moja irytacja osiąga wysoki poziom. Nie uważam, żeby sprawa krzyża była sprawą na tyle ważną, żeby mówić o niej wszędzie pięć tysięcy razy dziennie i żeby musiał się w tej kwestii wypowiadać każdy poseł. W ogóle nie uważam, żeby była to sprawa ważna. Abstrahując od polityki, przeraża mnie to. Przerażają mnie ci ludzie, którzy wokół niego tańczą. Przerażają mnie teorie spiskowe, jakie rodzą się w tym tłumie. Wariaci. Fanatycy. Ludzie mściwi, naiwni, uparci. Pewne rzeczy do nich zwyczajnie nie docierają. Jeżeli są tak oddani Bogu, to pewnie na co dzień noszą znak krzyża w sercu i miłują go. I dobrze, ale niech nie zmuszają mnie do słuchania o tym. link

From → od siebie

One Comment
  1. A co ma ważka wspólnego z maczetą?

    A tu odpowiedź na Twoje pytanie:

    Nieźle się muszą powyginać:)

Skomentuj

