Skip to content

*

26 czerwca 2010

Piszę do ciebie, już zmierzcha. A to najpiękniejsza pora dnia, bo dzielona z nocą. Granice światła i cienia zlewają się w jedno tylko po to, żeby na chwilę ucieszyć nasze oczy intensywnością czerwieni i fioletów. Już zmierzcha, a moje tęsknienie niezwykle materialne staje między szeptami przechodniów. Nie możesz zobaczyć jak się stara, jak wymachuje dłońmi to nieszczęsne tęsknienie, próbując dosięgnąć granicy dnia i nocy. Spójrz w niebo – to taki nasz wątły most porozumienia.. Pamiętam jak mówiłeś, że obojętnie gdzie będziemy, nasze myśli spotkają się zawsze kiedy oboje spojrzymy na księżyc.

Już upstrzona gwiazdami noc chłodnym oddechem płoszy ostatnich śmiałków. Piszę do ciebie, bo boję się nocy. Wtedy tęsknię najbardziej, a cisza nie daje mi spać. Będę czekać na sny, które przypomną mi brzmienie twojego głosu. Będę czekać na sny, bo czasem śpiewasz mi, że za krótko trwa godzina

Wiesz, minęłam dziś dziwnego mężczyznę w szarym prochowcu. Spojrzał na mnie spod kapelusza i uśmiechnął się. Ręce miał w kieszeniach, papieros sterczał mu z kącika ust. Nie podszedłby do mnie i nie zaprosił na kawę, gdybyś szedł razem ze mną. Ciemne kosmyki wystawały spod ronda, a uśmiech tworzył symetryczne rowki. Nie rozmawiałby ze mną, gdyby widział, że jesteś obok. Zamieniłam z nim kilka słów o pogodzie. Umówiliśmy się na jutro na szóstą.

Pewnie teraz wyobrażasz sobie, jak ten mężczyzna w prochowcu bierze mnie na blacie w kawiarnianej toalecie, naprzeciw lustra. Zastanawiasz się czy zaproszę go do siebie i czy on zauważy tą dużą czarno-białą fotografię w pozłacanej ramie, która stoi na komodzie. Co odpowiem kiedy spyta, z kim jestem na zdjęciu? Bo to zdjęcie, mój drogi, ciągle tam stoi.

Piszę do ciebie, bo czuję niedosyt słów. Chociaż są one tylko medium dla uczuć, łaknę ich. Potrafisz tak pięknie mówić o świecie i o rusałkach tańczących na gładkiej tafli jeziora. Mam nadzieję, że często patrzysz na niebo. Kończę już mój drogi, bo niedługo zaczną gwizdać kosy. Nie martw się, tęsknię tylko za tobą.

From → psycho za

Dodaj komentarz

Skomentuj

